zondag 30 september 2018

79 dagen voor vertrek...

Als ik dan eenmaal aan het schrijven ben.... dan schrijf ik graag door.

De tickets waren dus tijdig geboekt; ik heb al heel wat zoektochten op t net gemaakt, maar nog nooit op zoveel verschillende sites. Gate1 werd het deze keer. Omdat ik niet persé (of eigenlijk persé niet) met TUI hoef te vliegen, lagen alle opties open.
Zo vlogen we ooit rechtstreeks, toen nog met Arke.. dus TUI. We vlogen via Londen (British Airways, by far de best verzorgde maar ook de duurste vlucht ooit), Via Canada, met Air Canada (Rouge) wat prima was, met Lufthansa/KLM via Frankfurt (slechtste vlucht ooit, ik kwam met trombose aan op Frankfurt en we moesten daar nog 5 uur wachten op onze vlucht naar Amsterdam.
En vorig jaar vlogen we met Delta vanaf Dusseldorf, maar ik begin de details te verliezen van  al die vluchten..

Dit jaar vliegen we als volgt
18/12
UA9203 11.00u - 12.10u van Amsterdam naar Frankfurt (UA)
UA9065 13.40u - 17.50u van Frankfurt naar Orlando Internationaal (Luftansa)
Als ik dit typ, gaat mijn hart al sneller kloppen...

En terug, maar daar staan we nog maar niet bij stil
02/01/2019
UA321 13.35u - 15:15u van Orlando Internationaal naar Houston (UA)
UA20 16.15u - 08:15u van Houston naar Amsterdam (UA)

Tijden zijn inmiddels al 3 x aangepast maar het scheelt minuten.

 
In Kissimmee verblijven we dus in een naar mijn mening goedkoop maar prima motel http://seasonsfloridaresort.com/ met een 8 op booking.com kan het nooit verschrikkelijk zijn, toch?
 
De afgelopen jaren hebben we in motels, bij mensen thuis, in hotels en vorig jaar in een villa in Davenport doorgebracht. Onze conclusie; een motel is alles wat we nodig hebben; een schone kamer, 2 bedden, een douche en toilet, een koelkast, een tv en als het even kan de auto voor de deur. Omdat dochterlief en ik ook nog eens niet zo heel veel eisend zijn gebleken, was de keuze snel gemaakt.

Daarna kwam het volgende onderwerp aan de beurt; de auto, eigenlijk huur ik die alle jaren bij Dollar via Autoeurope, maar dit keer kwamen er geen leuke prijzen voorbij en is Dollar een druk duurder geworden, plots is Europcar de minst dure aanbieder. Om voor mij onduidelijke reden had ik daar geen goed gevoel bij. Via allerlei omwegen kwam ik bij National terecht en heb ik een boeking gedaan, maar ook hier ben ik nog niet zo zeker van. Misschien een dezer dagen toch nog maar eens opzoek en op het Florida forum wat recensies zoeken.

Maar goed, vluchten, verblijfplaats en auto geboekt.. beide enorm veel zin om de kerstsfeer in Florida te gaan proeven... de eerste behoeftes waren al snel vastgelegd.

 


 





3 opmerkingen:

  1. Dat motel ziet er goed uit! Ook al paar keer naar zitten kijken. Heb een boeking bij deze staan, https://www.booking.com/hotel/us/montecarlo.nl.html?aid=356989;label=gog235jc-hotel-nl-us-oasisNinnNresort-unspec-nl-com-L%3Anl-O%3AwindowsS10-B%3Achrome-N%3AXX-S%3Abo-U%3Ac-H%3As;sid=0613c7420a83b8864d13f11d4f83e6ea;all_sr_blocks=194050005_108328703_0_0_0;checkin=2019-05-11;checkout=2019-05-16;dest_id=20022851;dest_type=city;dist=0;group_adults=1;group_children=0;hapos=15;highlighted_blocks=194050005_108328703_0_0_0;hpos=15;no_rooms=1;room1=A;sb_price_type=total;srepoch=1538329988;srfid=6fd504a81b7dbb405683a0284aff1ae32dbd554aX15;srpvid=ac427dc11197009d;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl
    Annuleerbaar, want wil nog even goed kijken. Maar deze sprak me ook wel aan, goede reviews. Ben in mei héél kort in Orlando, en kon weer bij heel lieve mensen logeren, maar omdat ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat weg ben die paar dagen voel ik maar daar niet happy bij, of ik soort van "misbruik" van hun gastvrijheid maak.
    Vandaar.

    Auto ook al paar jaar gehuurd bij Autoeurope. Fijne prijzen, en het verschilt heel erg, van de week keek ik, goede prijs. Nu keek ik en ineens weer duurder. Dus toeslaan op moment dat het me aanstaat. Gewoon af en toe weer even kijken, en desnoods annuleren en opnieuw boeken.
    Alles Amerika forum heeft een autohuur topic, als er ergens aanbiedingen zijn lees je dat vaak daar. Hou hem zelf inmiddels ook in de gaten.

    Je vluchttijden zijn fijn overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh pfff... wilde het kort houden :-)

      Verwijderen
    2. Ging je motel nog even bekijken, maar deze 2 liggen dus naast elkaar zie ik haha!

      Verwijderen