zondag 2 december 2018

16 dagen voor vertrek

En zomaar zijn we in december beland.
Zomaar? Nee, niet zomaar.

Na veel verdriet en een aantal teleurstellingen, dat is ook de reden dat ik een tijdje niet aan het blog gewerkt heb, nu toch weer achter de laptop en ja het is al december.

In mijn omgeving werden een aantal mensen ziek, de één ernstiger dan de ander maar in alle gevallen was en is het verdrietig.. Daarna overleed heel onverwacht de vader van een goede vriend van Sterre, zomaar uit het niets, de ene dag ben je er nog, de andere dag niet meer. 51 jaar en in de bloei van je leven, met 2 jongens waarop je super trots bent.. en plots staat hun wereld op zijn kop..
En wij, wij waren er heel erg stil van.. zoveel verdriet. Het is niet te geloven.

Toen half november een jeugdvriend van mij er voor koos om dit leven te verlaten was de emmer wel even vol. Maar klaar was t nog niet.

Sterre was al een tijdje in afwachting van de bevestiging van de stageplaats waar ze in januari 2019 zou gaan beginnen, toen ze te horen kreeg, dat school deze stage plek niet door liet gaan.. we schrijven 19 november. '

Dag stagemogelijkheid voor haar en nog een aantal medestudenten.
Dag Qatar, want daar zouden ze heen gaan voor de periode van 6 maanden.
Een enorme teleurstelling dus en daarbij ook nog veel onzekerheid.
Want waar kun je zo last minute terecht?
Ze wil zo graag naar het buitenland, maar gelukkig school had een hele lijst met mogelijkheden.
Dus niet, was de selectieperiode voor de ene optie al gesloten, bleken anderen helemaal geen stage plek beschikbaar te hebben.

Tot op de dag van vandaag weet ze nog niet waar ze heen gaat, ze heeft momenteel 2 sollicitaties lopen, vol verwachting klopt haar, maar ook mijn hart.
Het is te hopen dat ze meer te weten komt de komende 2 weken.

Het lijkt me wel duidelijk dat mijn hoofd er niet naar stond om gezellig te belogen, tot ik me deze week realiseerde dat de vakantie toch snel dichterbij kwam en daarmee toch ook wel weer de kriebels. (Bittersweet is het woord wat steeds weer in mijn gedachten op komt.)

Gisteren maar nog eens alles op een rijtje gezet.. ben ik niets vergeten?
Esta's
Vliegtickets
Taxi naar en van Schiphol
Huur auto
Motel
Tickets voor DC, Seaworld, Universal en Disney!!!

Alles is geregeld!

Het is nu een kwestie van de laatste loodjes hier in Nederland, nog even 9 dagen heeeeeel hard werken op de zaak;
Eigenlijk is het geen goede periode om 3 weken vrij te nemen, maar ik kan er ook niks aan doen dat ik op 24 december jarig ben, toch?

Tussendoor nog een paar sint, kerst, verjaardag, diners afwerken,  waaronder mijn eigen verjaardagsfeestje met vriendinnen.

Sterre bezoekt morgen nog even Fantasialand met school en mensen uit haar nieuwe netwerk.
Was ze recentelijk nog in Toverland, Walibi, Bobbejaanland en Diergaarde Blijdorp en dan heb ik het over de afgelopen 2 maanden... en moet ook nog wat deadlines afronden voor school..


En dan is het zover, zolang naar uitgekeken en over 16 dagen zijn we onderweg... YES!



5 opmerkingen:

  1. Pffff wat een vervelende dingen zijn er voorgevallen zeg. Maar ja gelukkig staat de vakantie gepland en hebben jullie dus iets geweldigs om naar uit te kijken. Geniet van de voorpret.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verdrietige periode zeg! En onzekerheid voor Sterre... hopelijk weet ze snel meer.
    Maar ja, extra reden om nu te gaan genieten, iets met "pluk de dag".
    Succes met laatste loodjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal duimen voor Sterre! Nog even....dan mogen jullie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na al die ellende, begint gelukkig de vakantie al dichterbij te komen, hopelijk snel duidelijkheid over de stage plek voor Sterre en dan heel veel gaan genieten van jullie trip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij gaan je volgen hoor van heel dicht bij
    Alle ellende even op zij en gaan genieten
    Vooral DC dat is zo geweldig
    Veel plezier
    Jokeen Gerrit

    BeantwoordenVerwijderen