woensdag 26 december 2018

Dag 9 in een notendop

2e kerstdag kennen ze hier niet! In tegendeel 2e kerstdag is de 2e drukste shoppingdag van het jaar hebben we ons laten vertellen door een winkelbediende in de Premium Outlet aan de I drive. En dat bleek ook wel.

We zijn de dag langzaam aan begonnen.. eerst uitgeslapen, en slapen doen we hier toch al goed en lang, niet te geloven gewoon.. daarna zijn we eerst naar de factory outlet gereden, maar daar hadden we het al snel gezien; wegwezen! De andere kant op van de W Irlo Bronson Memorial Hwy want daar hadden we een winkel gezien die we nog nooit bezocht hadden Beall’s, onderweg zouden we een ontbijtje scoren, die inmiddels ook als lunch kon doorgaan. Steak and Shake moest het worden, maar om het gebouw heen was het zo smerig, dat geen haar op mijn hoofd er aandacht om daar iets te gaan eten, op naar de volgende eetgelegenheid. En dat werd Wendy’s waar we ook nog nooit geweest waren. Het zou verboden moeten worden, voor $5 pp ex tax kregen we daar een dubbele hamburger, Fries, kipnuggets en een beker frisdrank (of zoveel als je er op kon). Het laat zich niet raden waarom de Amerikanen in zo grote getalen dik zijn en wij hier aankomen.

Het was ook nog een prima menu! Niks te klagen.. met onze buik vol op naar Beall’s, maar aan net zelfde parkeerterrein ontdekten we een Tommy Hilfiger. Er zijn hier dus reguliere Tommy H shops, Outlets, Factory shops en deze winkel, laten we het een restantenwinkel noemen. Een aantal artikelen zagen we in de andere winkels voor dezelfde prijzen, maar hier hadden ze nog meer. Oa tassen van Gigi Hadid (voor de kenners) voor slechts $39,95, die hebben we overigens niet gekocht. Maar ik wist wel een prachtig vest op de kop te tikken, oorspronkelijke winkelwaarde $79,95 ex tax
Hier te koop voor $29,95 ex tax. Maar toen ik het af ging rekenen bleek de prijs zelfs nog onder de $25 incl tax te zitten. De verkoper wist dat t niet goed was, maar met een winkel vol hysterische Zuid-Amerikanen die alles uit de rekken en van de planken afsleurden had hij duidelijk geen zin om zich hier druk over te maken, Merry Christmas and have a good one en zo stonden we een vest rijker weer buiten.

Beall’s bleek een treurige winkel te zijn, een outlet van merkloze producten, niks voor ons..voor wie wel? Geen idee.
En zo togen we naar de Premium Outlet aan de I drive, waar een parkeerplaats bemachtigen, kanslozer was dan de postcodeloterij te winnen. Man man wat een drama! Al vind ik het op een gegeven moment wel leuk om mee te gaan claxonneren, gewoon voor de lol, iedereen is daar zo gestresst.. wij zijn uiteindelijk maar overgestoken naar een ander terrein waar we binnen no time een plekje hadden gevonden.. maar het leek wel oorlog! Een ware veldslag had er plaatsgevonden, vond nog plaats en zou ook de rest van de dag nog plaatsvinden.

Wij gaan tegenwoordig heel gericht te werk. Tommy H hadden we snel gezien, te druk, te grote zooi en niets nieuws. Voor Ralph L. gold het zelfde, bij Banana Republic heb ik nog een blousje gescoord voor 1 vijfde van de oorspronkelijke prijs en bij The North Face heb ik een dijk van een lange donzen jas weten te scoren. Als alles nog maar in mijn koffer past... wel hebben Sterre en ik ons nog even uitgeleefd bij Saks’ Fifth Avenue, door Karl Lagerfeld, Ivanka Trump. DKNY en Kate Spade te passen, maar t was t of net niet of nog steeds te duur..

Om 18:30u rolden we weer de auto in, om onze dag culinair af te sluiten met een zo goed als gratis maaltijd.. traditie getrouw eten we ieder bezoek aan Florida een keer. Ik Cici’s een pizzaketen waar ze verse pizza’s, salade, frisdrank, tegenwoordig ook soep EN cinnamonrolls aanbieden dit alles in all inclusive concept en zeer betaalbaar. Maar, ik had dit jaar op Groupon mijn slag weten te slaan door voor $12 een diner voor 2 te kopen met een korting van Groupon daar nog eens bovenop moest ik uiteindelijk $2 afrekenen toen en vandaag dus niets meer. Schandalig eigenlijk.. en serieus het eten is er niet slecht, al lijkt het meer op een soort kantine. Ook hier weer onze buiken rond gegeten en onze ogen uitgekeken.. en zo togen we weer naar ons motel. Met nog iedere een? Liter beker frisdrank.

Morgen staat er weer iets op de agenda! Seaworld en met 28!!!! Graden in het vooruitzicht wordt het vast een stralende doch vermoeiende dag! Wordt vervolgd..

Geen foto’s vandaag!

6 opmerkingen:

  1. Topdag! Benieuwd naar Aeaworld (bij 28 graden)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die drukte! Maar lijkt me zo fijn om dag na kerst te gaan shoppen, mooie aanbiedingen natuurlijk. En je hebt zo je vaste route in die outlets op gegeven moment. Cici's vind ik ook niet verkeerd voor af en toe. Lekker dagje weer. Veel plezier in Seaworld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom net je blog tegen: en met het vooruitzicht van Kerstmis in Florida in 2019 kan ik hier toch maar mooi een hoop tips uit halen! Tweede kerstdag shoppen...ik denk dat we dat maar gaan overslaan. :)

    Veel plezier nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jullie gaan als een raket
    Volgens mij zag ik jullie lopen bij Kate Spade
    Nog veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, echt waar? We waren van plan naar binnen te gaan, maar bij het zien van de rij voor de ingang, besloten we maar snek door te lopen.. 😎

      Verwijderen